wtorek, 21 sierpnia 2012

Czym karmić chomiczka?



Najprostszym sposobem na zapewnienie chomiczkowi odpowiedniej ilości witamin i minerałów jest zakupienie specjalnie przeznaczonej dla tych zwierzątek karmy. Zazwyczaj znajdują się w niej ziarna zbóż, słonecznika, kukurydzy, dyni,orzechy oraz suszone warzywa i owoce np. banan. W sklepach zoologicznych znajdziecie sporo tego typu karm. Ja na początku kupowałam Friduni karmę w opakowaniach firmy Vitapol, która bardzo jej smakowała, potem jednak zakupiłam karmę sprzedawaną na wagę i Frida również pochłania ją ze smakiem :) Jednak sama karma to nie wszystko, gdyż chomiczek powinien także zjeść coś świeżego. Ja najczęściej podaję Friduni marchewkę lub jabłuszko pokrojoną w drobną kosteczkę, a od czasu do czasu orzechy włoskie lub banana. Większość chomików nie pożywia się przy miseczce lecz "zapakowuje" jej zawartość do worków policzkowych po czym czmycha do swojego domku gdzie magazynuje pokarm i je go porcjami przez jakiś czas. Niestety zapasy mojej Friduni nie przetrwają zbyt długo gdyż co drugi dzień zmieniam jej wiórki i usuwam przeleżały pokarm, zostawiam jej tylko troszkę żeby poczuła się bezpiecznie. Do picia Frida dostaje tylko wodę mineralną lub z kranu.W książce Amandy O'Neil pt. "Jak opiekować się chomikiem" (która służyła mi pomocą w pierwszych tygodniach) przeczytałam, że chomiczkom można podać także: kapustę, rzeżuchę, pietruszkę, gruszki, brukiew i rzepę (oczywiście w małych ilościach). Pokarm musi być dokładnie umyty i wysuszony. Chomiki potrzebują też białka można im podawać: plasterek gotowanego jajka (2 razy w tygodniu), łyżeczkę białego sera  lub jogurtu naturalnego.
Czym Wy karmicie swoje chomiczki? I jak zachowują się one podczas jedzenia? 

Fridunia podczas jedzenia (a właściwie gromadzenia pożywienia w workach policzkowych :)



karma dla chomików i świnek morskich firmy Vitapol


1 komentarz:

  1. Ja mojemu chomiczkowi dostarczam białko poprzez gotowaniu mu w małych ilościach mięsa (najlepiej kurczaka)bez użycia soli.

    OdpowiedzUsuń