poniedziałek, 20 sierpnia 2012

Chomik Syryjski - ubarwienie



Chomiki syryjskie, obok dżungarskich są najpopularniejszym gatunkiem chomika hodowanym w domach. W naturze zamieszkują one pustynne tereny Azji Mniejszej. Mało kto wie, że gatunek ten był na granicy wymarcia i wszystkie żyjące dziś chomiki syryjskie pochodzą od kilku zwierzątek, które udało się uratować w latach 30. Wskutek licznych mutacji genetycznych dziś możemy spotkać chomiczki o przeróżnym ubarwieniu i długości sierści. Chomiki są jednobarwne lub łaciate - w 2 a nawet 3 kolorach. Podobno aby chomik został uznany za "szlachetnie urodzonego" jego łatki muszą być symetryczne. Moja Frida ma rudo-białe krótkie i mięciutkie futerko. Poniżej prezentuję kilka przykładów ubarwienia chomika syryjskiego. Jakie chomiczki najbardziej się Wam pobają? Jak wyglądają  Wasze chomiczki? :)






Frida jest rudo-biała w śmieszne asymetryczne łatki

chomik bardzo podobny do mojej Fridy lecz jego rude futerko nie ma tak intensywnej barwy
Chomiczek o biało-czarnym umaszczeniu
Chomiczek biały długowłosy
Chomik w 3 kolorach: białym, rudawym oraz czarnym

Plik:Chomik syryjski (Just a Dream).jpg
odmiana cream



 

4 komentarze:

  1. ja mam bialego dlugowlosego:) nasza jak zwie moja corcia tosiczka ale tak naprawde nie wiem czy to on czy ona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. My też nie byliśmy pewni co do płci naszego chomika, ale we wspomnianej przeze mnie książce o chomikach był dokładnie wyrysowany schemat jak odróżnić samca od samiczki. Zamieszczę go w kolejnym poście:) Frida przez pierwsze dni była uważana za chłopca :D

      Usuń
  2. śliczny ten Twój chomiczek ;* mi się marzy chomik dżungarski ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mój Kajtuś jest biszkoptowy z białym paskiem dookoła tułowia długowłosy ma spodenki również mam syryjskiego

    OdpowiedzUsuń